Rólunk írták

Olvass játékainkról cikkeket!
Íme néhány, a teljesség igénye nélkül:

HVG

Szintet lépnének a magyar szabadulós játékok

“Valódi társasjáték, nem csak szabadulás
… a Hasfelmetsző-szoba legnagyobb erénye a részletekben rejtőzik: nincs a sorozatgyilkos koránál modernebb berendezés a szobában. Például a fényt sem hagyományos lámpák adják, és még a korabeli szerkezeteknek, az írógépnek vagy a vetítőnek is fontos szerep jut. Ha valamiben tehát újat mutat ez a fajta pályaépítési mód, az a kidolgozottság.

A másik fontos szempont a szoba megépítésénél a társasjáték-jelleg hangsúlyozása volt. A modernebb, komplexebb társasjátékoké, ahol a résztvevők különböző speciális képességekkel rendelkeznek, így senki sem marad ki a közös élményből.”

 

24.hu

Ránk gyújtott egy szobát Hasfelmetsző Jack

„Kikapcsol, gondolkodtat, csapatot kovácsol és megizzaszt – egyszerre. A másfél óra úgy elrepül, hogy észre sem veszi az ember; esze ágában sincs abbahagyni, kutakodna, nyomozna tovább, miközben ki sem lát a fejéből, úgy elvarázsolták a rejtvények, és a szoba korhű hangulata.

Olcsóbban kijön, mint egy mozijegy ára, és nagyobb élményt nyújt, mint egy „A” kategóriás hollywoodi film.

A szoba részletgazdag, élethű, nem olyan szedett-vedett, padlásról összehordott, mint sok más szabadulós játéknál. A sztori szépen ki van bontva, a fejtörőket is nagyon kreatívnak találtam. Jó, hogy külön karakterek vannak, az pedig külön öröm, hogy a saját rejtvényemet sikerült megfejtenem.

Bár soknak tűnhet a másfél óra, de egyrészt nagyon hamar elmegy, másrészt olyan sokrétű a sztori és olyan sok szálon fut, hogy nagyon könnyű elveszni benne és nehéz eldönteni mire fókuszálj: egyáltalán nincs idő arra, hogy minden újságcikket elolvass, minden részletet megfigyelj. Ha elszöszölsz egy feladattal, vagy rossz vonalon indulsz el, nagyon sok időt el tudsz vesztegetni, és ha nem vigyázol, közben a háttérben valaki csendesen elhalálozik.”

Life.hu

Szabadulj, ha tudsz

“A játék során behatóan megismerhetjük Jack történetét és áldozatait. A feladategységek a Tarot-kártya lapjaira épülnek – így mindig tudja a csapat, hogy hol jár, mennyi feladat van még hátra. … Szerencsefaktor nincs, mert itt nem találunk elrejtett kulcsokat a szőnyeg alatt, minden az elménkre és a logikára épül.

 

Konteó blog

Tesztjáték

“A játék (szerintünk) nehezebb és összetettebb, mint annó a Da Vinci volt. Vannak opcionális egyéni feladatok, de a lényeg a csapatmunka. A rendelkezésre álló másfél óra alatt kiderül, hogy mennyire vagytok képesek teamben dolgozni és gondolkozni, mennyire tudtok feladatokat kiosztani, delegálni és harmonikusan összedolgozni a közös cél érdekében. …

A hangulata nagyon jó volt, a 19. századi korhű dolgok egyébként is nagy kedvenceim. Azoknak pedig, akik kiszabadultak, nem bánnám az elérhetőségüket, hogy újságpapírral üssem agyon őket, merő irigységből.”

 

Creepyshake

Tesztjáték

“…a berendezés szerintem tökéletes abból a szempontból, hogy egyrészt megteremti a korabeli hangulatot, másrészt minden egyes elemnek, berendezési tárgynak szerepe van a játék során, így gyakorlatilag semmi felesleges nincs a szobában, azaz nincs semmi, ami úgymond elvonná a figyelmünket – ugyanakkor viszont mindenre figyelni kell. És mint azt tudatosíthattuk magunkban utólag, nagyon kell figyelni.

A házigazdák minden eddiginél jobban kitettek magukért: a külcsín hibátlan, minden egyes elem felettébb korhű, autentikus – mondjuk Jack utolsó, (játékunk elején) még élő áldozatának koporsója a felette lógó szuronyokkal egy ici-picit a Fűrész filmek kreatív csapdáit idézi. A feladatok sokan vannak, komplexek, irtó nehezek, az időt viszont szűken mérik, legalábbis nekünk nem lett volna rossz, ha többet kapunk”

Lfg

Tesztjáték

“Az igazat megvallva sosem érdekeltek a szabadulós szobák. Nem értettem, mi a jó abban, hogy bezárnak, és én azon gondolkodom, hogy melyik kiégett villanykörte íves üveglapjára festették fel a kizárólag UV-fényben látszó 3 számot, amelyik kinyitja a lelakatolt zárját annak a szekrénynek, melynek jobb alsó részében van egy elcsúsztatható rekesz, amiben ott lapul az a gomb, aminek a megnyomásával tovább tudunk menni a következő szobába. Miért akarnék én bárhova menni, ha egy-két óra múlva úgyis kiengednek?

Épp ezért tűnt egyszerre komfort zónán kívülinek és érdekes kihívásnak a Horrorlegendák csapatának invitálása. Ők ugyanis megoldották azt, ami eddig nekem hiányzott: a játékot a játékban, vagyis azt az extra motivációt sikerült belecsempészniük a szabadulós játékba, ami arra ösztökélt, hogy ki akarjak jutni. A titok nyitja pedig az, hogy egy úgynevezett élő társasjátékot hoztak létre, ahol mindenki egy adott karaktert alakít saját motivációval, elképzeléssel és egyéni feladattal.”

 

Pudingpróba – tesztjáték